Forum Achter de Regenboog 
Achter de Regenboog

Heb jij iets meegemaakt over verlies en rouw?
Is er iemand bij je dood gegaan?
Op dit forum vind je anderen die ook zoiets hebben meegemaakt!

Help Zoeken Gebruikerslijst Groepen Fotoboek  - Registreer  - Instellingen  - Brievenbus  - Inloggen
ik moet mijn vriendin missen
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Beginpagina Forums > Jongeren (17+)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

megablondje
Al meer dan 10 berichtjes geschreven

Aangemeld: 16-7-2010
Bericht Geplaatst: 16 Jul 2010 14:04  
Bericht Onderwerp: ik moet mijn vriendin missen Reageer met quote
heeii, ik zal me eerst even voorstellen want ik ben hier eigenlijk nog nooit geweest, ik zag in een tijdschrift deze site en ik wil eigenlijk mijn verhaal al een tijdje aan iemand kwijt, maar dat is best moeilijk om dat veel mensen met wie ik omga haar ook kenden... Ik ben maaike en ik ben 16 jaar, dus misschien hoor ik wel niet bij deze groep maar ik vind het fijner om mijn verhaal bij wat ouderen weg te leggen als ik eerlijk ben, maar nu dus mijn verhaal...

ik ben nu een jaar geleden (07-07-2009) een vriendin van mij verloren. Ze was altijd erg vrolijk en niemand had iets er aan haar gemerkt, toen ik een dag na dat het gebeurt was een smsje van een vriend kreeg of ik het al had gehoord? ik weet nog zo goed hoe het was.. ik zat in de les en ik had niks gehoord over dat er iets was gebeurt,, ik smste terug wat ik gehoord moest hebben ? en sinds dien stond mijn wereld op zn kop, ik ben de klas uit gelopen en heb zitten huilen op de wc's,, toen ik terug kwam keek iedereen me aan, en iedereen wist ineens wat er was.. er is een vriendin van mij voor de trein........,, en elke keek als ik er aan denk, zie k de dag weer voor me precies zoals alles ging, hoe boos, en verbaast ik was, het kon niet, ik geloofde het niet,, maar toch.. samen met een andere vriendin ben ik weer de klas uit gegaan terwijl een ander meisje dood leuk aan iedereen vertelde wat er aan de hand was. Ik vond het niet echt leuk want meteen wist heel de klas wat er was, en komt iedereen vragen of het wel gaat met je, ja heel lief maar tuurlijk gaat het niet! ik ben die dag meteen naar huis gegaan en kon de komende dagen alleen nog maar huilen,,

veel leraren wisten van wat er gebeurt was, een leraar is echt wel een steun voor mij geweest, ze zat op een andere school maar mijn leraar kende haar moeder. Tijdens de crematie stond hij ineens voor me ,, eerst schrok ik behoorlijk want het was zo onverwacht maar later was ik er erg blij mee, hij heeft altijd erg naar me geluisterd en dankzei hem ben ik ook nog bij haar moeder geweest.. Helaas ben ik nu van deze school en zal ik hem niet meer zien,,

het is nu een jaar geleden, maar het lijkt als ik er zo aan denk, als de dag van vandaag. Is er misschien iemand die hetzelfde ofzo heeft mee gemaakt, of iemand die gewoon een keer met me zou willen praten. Want ik weet dat ik er over zou moeten praten, maar ik kan niet meer naar mijn oude school,en de mensen met wie ik het er over zou willen hebben, kennen haar ook dus het is zo moeilijk .....

Huilen Engeltje
baby you can rest your head now,
take a deep breath,
your pain is gone!(u)
Bekijk gebruikers profielStuur privé bericht
Naar boven

Leandv

Aangemeld: 18-7-2010
Bericht Geplaatst: 19 Jul 2010 9:41  
Bericht Onderwerp: Reageer met quote
Wat vervelend dat je het zo te horen hebt gekregen!
Je mag altijd met me praten als je dat wilt,
al heb ik niet hetzelfde als jou meegemaakt.

Heeft je vriendin nog een brief achtergelaten?
weten jullie waarom ze deze keuze heeft gemaakt?

Mooie herinneringen blijven altijd bestaan Knipoog

She has earned her wings and it's time for her to fly, I know it hurts no one is ever ready to say good-bye
Naar boven

megablondje

Bericht Geplaatst: 19 Jul 2010 11:18  
nee, we hebben nergens iets van een brief ofzo gevonden,
en ook niemand weet waarom,,
ze leek altijd zo vrolijk en ik had het echt nooit gedacht ..

ja het is wel raar die herinneringen blijven wel maar elke keer iets minder voor mijn gevoel, hoe ze lachte en praten, het word steeds minder, ik ben zo bang dat ik het kwijt raak.

bedankt voor je reactie! Vrienden
take a deep breath,
your pain is gone!(u)
Naar boven

Leandv

Bericht Geplaatst: 19 Jul 2010 16:22  
Het is heel vervelend voor jou en de familie van je overleden vriendin dat jullie geen antwoorden meer krijgen op alle vragen waar jullie nu mee rond lopen. Je vriendin heeft deze keuze waarschijnlijk gemaakt omdat ze dacht dat dit beter was voor haarzelf. Ze is vast gelukkiger nu.
De herinneringen blijven, je bent bang om ze te verliezen, daar ben ik ook bang voor, maar dat gebeurt niet. Ze was een speciaal persoon voor jou, en alles waarvan jij dacht "dat is echt haar", blijf je héél goed onthouden.
Die dingen gaan nooit meer weg.

She has earned her wings and it's time for her to fly, I know it hurts no one is ever ready to say good-bye
Naar boven

megablondje

Bericht Geplaatst: 19 Jul 2010 22:01  
dankje,

ja ik weet wel gewoon dat haar thuis situatie niet echt geweldig was; ouders waren gescheiden en onderling nog steeds veel ruzie enzo,
en de crematie was vreselijk.

een van haar oma's kwam binnen en liep naar het zusje van haar toe en sloeg der zo maar ineens, dus heel die familie naar buiten , en later wilde die opa en oma iets zeggen maar dat was niet overlegd dus mocht niet en toen kwam er een hele ruzie, met de politie er bij omdat ze niet ophielden..

pff, dat was een dag zeg, zal het nooit vergeten, dat heeft ze niet verdiend zo'n einden.. Nee
take a deep breath,
your pain is gone!(u)
Naar boven

Leandv

Bericht Geplaatst: 19 Jul 2010 22:19  
Wat een drama zeg, heel erg...
Maar ze weet dat jij daar niks aan kon doen, en dat als jij het geregeld zou hebben het er heel anders uit zou zien.
Hoe oud is haar zusje precies? Erg dat ze daar nog tussen in zit.

Naar boven

megablondje

Bericht Geplaatst: 21 Jul 2010 9:24  
zei zelf was zou twee maanden later 16 worden en haar zusje was toen 14,

ja voor haar was het ook echt niks, voor niemand natuurlijk, maar als je als moeder of zusje zo afscheid moet nemen van je "grote zus"

en dat was natuurlijk alleen de crematie ik weet ook niet hoe dat het verder is gegaan daar na, tussen de twee families. ik hoop voor haar dat het toch een beetje rustig is gebleven, al ben ik best bang van niet.
take a deep breath,
your pain is gone!(u)
Naar boven

A
Al meer dan 50 berichtjes geschreven

Aangemeld: 24-12-2009
Bericht Geplaatst: 25 Jul 2010 21:02  
Hey,

Ik lees je berichtje net en heb een paar jaar terug ongeveer hetzelfde meegemaakt. Een vriendin van mij is van een flat gesprongen in Utrecht. Ik kreeg op msn een berichtje van een vriend van ons, die zei, N. is dood, van een flat gesprongen. Ik tegen hem doe normaal dat zijn geen leeuke grapjes idioot, maar goed hij bleef volhouden. Mijn zusje en ik haar moeder gebeld, kregen de broer van der moeder ervoor, we hoefden niet eens uit te praten,ja zegt ie het is echt gebeurd. Op het moment dat het gebeurde, kregen we net weer iets meer contact. Tijdje geen contact gehad, vanwege een ruzie. En dat is echt zuur. Juist dan ga je ook denken, wat als we iets eerder weer contact hadden gehad? Ik wist ook genoeg van haar thuissituatie, en die was ook niet ideaal. Te uitgebreid om te vertellen, en ook prive, maar goed ze had het niet erg prettig laten we het daarop houden. En wat je zegt over de crematie ook dit was hetzelfde. Haar vader mocht niet bij de familie zitten, wij hebben geen uitnodiging gehad(hoe stom het woord ook klinkt) en dat neem ik haar moeder nog steeds kwalijk. We zijn er trouwens wel geweest, op aandringen van haar vader. En het feit dat haar vader als een of ander monster werd behandeld, kreeg geen info of wat dan ook, net of hij niet bestond. Tot de dag van vandaag vind ik het nog steeds heel moeilijk om mee om te gaan.

De herinneringen blijven echt! Dat kan ik je verzekeren. En alles wat je hebt meegemaakt, of dingen die je aan haar herinneren, blijven. Liedjes die ze mooi vond, stopwoordjes die ze zei, films of wat dan ook, en vooral hoe ze was, haar persoonlijkheid en jullie vriendschap, dat zal altijd blijven. Het lijkt moeilijk te geloven eerst, dat dacht ik ook, maar toen heb ik een foto van der opgezocht. Elke keer als ik dacht dat ik haar zou vergeten, keek ik even naar die foto. Je word overspoeld met herinneringen aan haar, en je ziet haar zo weer voor je. Ik heb er in elk geval veel aan gehad.

Oke dit is een erg lange reactie geworden, maar goed ik hoop dat je er wat aan hebt. En als er iets is kun je altijd een berichtje sturen.

Liefs Alyda
Maar slechts op een verre reis
Dood zijn zij die worden vergeten...
Bekijk gebruikers profielStuur privé berichtBekijk de homepageMSN Adres
Naar boven

megablondje

Bericht Geplaatst: 26 Jul 2010 19:27  
zoals jij het verteld klinkt het echt bijna het zelfde inderdaad. ik hoop dat het weer wat beter met je gaat, mag ik vragen hoelang het is geleden?

ik hoop dat de herinneringen inderdaad blijven, als ik een lied hoor van de crematie staan de tranen in mijn ogen en fotos van haar hetzelfde. ik heb toen het gebeurden veel geschreven, maar ik kan het echt niet terug lezen..

heel erg bedankt voor je reactie!
liefs,
Houden van elkaar
take a deep breath,
your pain is gone!(u)
Naar boven

A

Aangemeld: 24-12-2009
Bericht Geplaatst: 26 Jul 2010 22:05  
14 januari 2006 is het gebeurd. ze zou eind maart 16 worden. Het gaat momenteel goed met me. ik heb maart vorig jaar mijn moeder verloren, en ook dat was heel moeilijk natuurlijk. ben hiervoor bij een psycholoog geweest waar N. ook ter sprake kwam, eigenlijk nog eerder dan m´n moeder. Heb het nooit echt verwerkt eigenlijk, wel geaccepteerd en een plekje gegeven, maar niet bij stilgestaan en nagedacht. Tot op het moment dus dat ik naar die psycholoog ging. Ik wil nog altijd een keer naar haar graf toe, gewoon om het nog eens af te sluiten voor mijn gevoel, maar ben ergens een beetje bang dat ik haar moeder daar tegen zal komen.. Weet dat ik niemand ergens de schuld van mag geven, en dat doe ik ook niet, maar toch de manier waarop het allemaal gegaan is, neem ik haar nog altijd kwalijk.
Ik hoop dat het met jou ook goed gaat, in ieder geval zo goed als het zou kunnen gaan na zo´n verlies, en dat je tijd en kracht hebt om erover te praten/schrijven wat dan ook. Als je maar wel je gevoel blijft uiten. Dat is heel belangrijk.

Liefs Alyda
Maar slechts op een verre reis
Dood zijn zij die worden vergeten...
Naar boven

jelmer

Aangemeld: 19-6-2010
Bericht Geplaatst: 27 Jul 2010 18:52  
Hoi

Voor megablondje

Wat een heftig en naar verhaal…. Iemand verliezen zonder clue en dan in eens zo is moeilijk. .
Ik heb zelf gelukkig nooit met zelfmoord te maken gehad lijkt me zo vreselijk om iemand op die mannier te verliezen. Ik wil best naar je verhaal luisteren.

Verder het verhaal wat je vertelde over de crematie is belachelijk. Dat je op een crematie niet respect kan hebben is best heel erg slecht. Heb jij nog contact met haar zusje bijvoorbeeld?

Voor Alyda

Ik snap wat je bedoelt dat het eng is om er heen te gaan maar hoe groot is het risico om die moeder daar tegen te komen? Ze zal er niet de hele dag zitten. Anders vraag je een vriend of vriendin mee en laat je die eerst even kijken of het “rustig” is. Maar als je graag iets wilt doen moet je het gewoon doen.
Bekijk gebruikers profielStuur privé berichtMSN Adres
Naar boven

megablondje

Bericht Geplaatst: 28 Jul 2010 21:54  
woow dat is inderdaad wel heftig, en je moeder en je vriendin, ik snap dat je het moeilijk vind om naar het graf van je vriendin te gaan inderdaad. het is toch iets heel moeilijks, maar wel een soort afsluiting tegelijk. Ik moet als k naar mijn werk ga over het spoor waar het gebeurt is, de eerste weken, of eigenlijk maanden ben ik omgereden. maar ik kan moeilijk altijd blijven omrijden, nu vind ik het juist heel fijn om er langs te komen, ze hebben het er heel mooi gemaakt met fotos en bloemstukjes enzo! het geeft een soort ja weet niet precies, maar ik vind het niet vervelend om er langs te rijden, tenminste de ene keer minder dan de andere keer, soms krijg ik hele rare en vervelende ideeën en de andere keer ben ik heel blij voor haar dat het voorbij is,..

ik vind het erg knap dat je zelf hulp hebt gezocht om er over te praten! dat moet vast opluchten, en ik denk dat de kans dat je haar moeder daar tegen komt inderdaad vrij klein is, maar ik snap wel dat je daar bang voor bent hoor.
take a deep breath,
your pain is gone!(u)
Naar boven

megablondje

Bericht Geplaatst: 28 Jul 2010 21:56  
en jelmer;
ik heb geen contact verder met haar zusje die kende ik eigenlijk ook niet dus, maar via via heb ik gehoord dat het na omstandigheden goed met haar gaat, haar moeder traint nu bij ons en die heb ik wel een paar keer gesproken, met haar ging het ook redelijk. kijk na zo iets gaat het natuurlijk nooit echt "goed" met iemand, maar naar omstandig heden..
take a deep breath,
your pain is gone!(u)
Naar boven

Night-Owl

Aangemeld: 18-6-2008
Bericht Geplaatst: 6 Aug 2010 15:56  
Hee,

Ik heb ook zoiets meegemaakt. Het is dan wel alweer bijna 8 jaar geleden, maar het voelt nog steeds als gisteren. Elke dag nog denk ik aan haar.
Mijn beste vriendin heeft haar polsen doorgesneden. Ik weet dan wel wat haar reden was, maar toch kwam het onverwachts. Onze beste vriendin en haar familie waren 2 maanden daarvoor verongelukt en 2 jaar ervoor had haar vader ook zelfmoord gepleegd. Ik snapte daardoor wel waarom ze het had gedaan, maar toch vroeg ik mezelf af of ik het niet had kunnen voorkomen.
Ik wilde je veel sterkte wensen. Uit ervaring weet ik dat het verdriet nooit helemaal weg zal gaan, maar de scherpe kantjes gaan ervanaf na verloop van tijd.

Liefs,
Danielle
Max 17-09-1990 --- 01-09-2006
Oma 02-06-1940 --- 27-09-2006
Mama 19-07-1960 --- 20-04-2009
Naar boven

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Beginpagina Forums > Jongeren (17+)
Pagina 1 van 1
    Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar: