Forum Achter de Regenboog 
Achter de Regenboog

Heb jij iets meegemaakt over verlies en rouw?
Is er iemand bij je dood gegaan?
Op dit forum vind je anderen die ook zoiets hebben meegemaakt!

Help Zoeken Gebruikerslijst Groepen Fotoboek  - Registreer  - Instellingen  - Brievenbus  - Inloggen
Een vriend
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Beginpagina Forums > Diversen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

RosaLisa

Aangemeld: 20-7-2010
Bericht Geplaatst: 20 Jul 2010 1:34  
Bericht Onderwerp: Een vriend Reageer met quote
Bij mij gaat het niet echt om verlies... het gaat over een vriend.
Twee vrienden van hem hebben kanker en zijn op het punt om dood te gaan... Dat zei hij tegen mij; maar hij heeft al veel meegemaakt maar hij wil maar niet zeggen wat. En ik wil hem ook niet pushen.
Hij heeft al een keer zelfmoord geprobeert te plegen.
En ik heb dat ook gedaan sinds mijn ex het uit heeft gemaakt met kerst denk ik vaak aan de dood en ik zoek nu ook een redenen om me te snijden omdat ik dat wil, ik wil lijden en zo...
Mijn vriend is net zoals mij hij snijd zichzelf ook.
Ik heb al vaker tegen hem gezecht dat wanneer ie dat deed ik het ook zou doen zodat hij ging stoppen, en hij deed hetzelfde met mij.
Het werkte half. =(
Nu zit ie te zeuren dat ie te dik is terwijl dat niet zo is en toen ik tegen hem zei dat ie wist wat ik zou doen wanneer hij doorging met niet eten of kotsen enzo zei ie tegen me dat ie niet belangrijk was enzo; terwijl dat niet waar is, dus sinds gisteravond heb ik niks gegete nalleen 's middags een klein beetje, maar ik heb ook geen honger meer ik wil gewoon dat het over is.
Nu drinkt ie veels te veel, hij wil in coma vallen, dat zei ie tegen mij vanavond. hij rookt ook wiet enzo zodat het sneller ging ofzo, ik weet daar allemaal niks van, maar toen ik tegen hem zei dat ik me vanavond ook lam ging zuipen zei ie tegen me dat ik niet teveel moest drinken, dus ik zei ja als hij hetzelfde ging doen... Maar het lukt me niet, ik word er gek van ik wil hem zo graag helpen maar ik weet niet hoe!!! Vanavond moest ik weer huilen en had ik weer zin om me te snijden enzo; en ik heb gesproken met een vriend en hij zei dat ik een docter moest bellen, maat ik zie de nut er niet zo van in. Ik maak me zo'n zorgen om hem, ik wil niet dar hij domme dingen gaat doen zoals de laatste keer wanneer ie dronke was, toen sloeg hij met een steen zijn hooft omdat ie zijn mes wou!!!! Ik weet het niet meer, ik wil hem niet kwijt, ik wil niet dat hij zich in coma gaat zuipen en al. Help me als je blieft, wat moet ik doen??!!!! ='(
Bekijk gebruikers profielStuur privé bericht
Naar boven

marja de munck
Forum beheer

Forum beheer
Aangemeld: 8-8-2004
Bericht Geplaatst: 20 Jul 2010 6:28  
Bericht Onderwerp: Reageer met quote
Wat een verhaal zeg. Jullie zitten beide met dezelfde problemen en komen er niet uit op deze manier.
Heb je al een buitenstander om hulp gevraagd?
In jouw geval zou ik iemand in vertrouwen nemen, misschien is er wel een vertrouwenspersoon op school. Hij/zij kan je dan helpen wat je kan doen.
Elkaar helpen lukt niet meer, dus zou je het echt verder moeten zoeken. Anders kun je ook altijd langs de huisarts gaan en daar om advies vragen.

Veel sterkte!

Groeten,
Marja
Naar boven

RosaLisa

Bericht Geplaatst: 20 Jul 2010 11:25  
Tja zoals ik al zei had ik er al met een vriend erover gepraat gister en hij zei dat ik een docter naar zijn huis moest sturen, maar dat zijn ouders dat niet wisten natuurlijk, zoiets.
Hem vertrouw ik wel omdat hij zulke dingen al eerder heeft meegemaakt met een paar andere vrienden en hij heeft hetzelfde gedaan, en nu gaat het met zijn vriend beter. Dus mischien moet ik niet zo negatif doen, want ik was met kerst ook een tijdje depri geweest en sindsdien zoek ik alle redene om nog meer te lijden en me te snijden, had ik ook al gezecht geloof ik. Maar ik zal aan hem vragen of ie me wilt helpen met een nummer zoeken. Bedankt ik moet gewoon beter mijn best doen, ik geef te snel op omdat ik het zat ben dat ie (vriend met problemen) zo stom reageerd hij wil niet toe geven dat zijn ouders gaan huilen en dat hun wereld in elkaar zal storten wanneer dat allemaal gebeurt, hij weet het best die sukkel :@ en ik ben het zat om die spelletjes te spelen, ik wil niet meer vast zitten in het verleden, en naar redenen zoeken om te lijden.
Bedankt nogmaals ik hoop dat ik het niet snel op zal geven dit keer!
Naar boven

marja de munck
Forum beheer

Forum beheer
Bericht Geplaatst: 20 Jul 2010 18:29  
Er zijn natuurlijk altijd moeilijke momenten, dat is helemaal niet erg. Als dit maar niet zo blijft. In dit geval moet je kijken wat kan helpen en denken aan een oplossing.

Veel sterkte in ieder geval.

Groetjes,
Marja
Naar boven

RosaLisa

Bericht Geplaatst: 24 Jul 2010 23:39  
Nou ik heb een mail gestuurd naar twee psychologen.

De een zei dat als ik leiden wou ik op het goede pad was en dat ik moest vluchten nu ik nog kan en mijn vriend niet helpen.

De andere zei dat ik me als een kind gedroeg (ik heb in de mail geschreven dat ik 15 was) en hem met rust laten.

Nu weet ik niet meer wat ik moet doen, fransen zijn zò egoïstish!!! :@ BAH!!!

Toen ik de eerste antwoord las storte mijn wereld even in elkaar maar toen ik de tweede las was ik alle hoop verloren omdat het ze niets uit maakt dat mijn vriend op het punt is om zelfmoord te plegen!! Ik huil iedere avond omdat ik het niet meer aankan!

WAT MOET IK DOEN??? huil
Naar boven

marja de munck
Forum beheer

Forum beheer
Bericht Geplaatst: 25 Jul 2010 13:35  
Via de mail hulp vragen is erg lastig. Het hele verhaal duidelijk uitleggen en in gesprek erover gaan is hier niet aan de orde.
Hierdoor zijn ook de antwoorden heel verschillend en kom je niet verder.

Ik wil je adviseren om langs je huisarts te gaan en hij kan aangeven welke hulp je nodig hebt. Hij is ook bekend met psychologen bij jouw in de buurt.

Op dit moment kom je er niet meer uit en zou je echt actie moeten ondernemen.

Sterkte!

Groetjes
Marja
Naar boven

RosaLisa

Bericht Geplaatst: 28 Jul 2010 15:12  
Heey

Ik denk dat het nergens op slaat om nog naar de huisarts te gaan. Van de twee psychologen heb ik dezelfde antwoorden gekregen dus ik denk dat het bij de huisarts hetzelfde of een ergere antwoord word. Ik ben het zat om zelf ook te leiden. Ik laat mijn vriend maar zijn gang gaan ook al doet het me pijn, het maakt die stomme Fransen toch niks uit of de zelfmoord gaat plegen of niet. In ieder geval bedankt voor de tip en de hulp, ik had weer een tijdje hoop.
Bedankt
xx
Naar boven

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Beginpagina Forums > Diversen
Pagina 1 van 1
    Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar: